Szkolenia dla nauczycieli
Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna:
- Choreoterapia i muzykoterapia w codziennej pracy nauczyciela w edukacji przedszkolnej I wczesnoszkolnej
- Kodowanie i programowanie dla najmłodszych
- Koncepcja Marii Montessori w pracy z dzieckiem młodszym
- Metoda Carla Orffa - słowo, muzyka, ruch
- Metoda ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne
- Storytelling w edukacji
- Zastosowanie metody gimnastyki ekspresyjnej R. Labana
- Zastosowanie metody aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss
Podnoszenie jakości i efektów kształcenia
- Sketchnoting - kreatywne notatki
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Hełm, król i hulajnoga czyli o dysortografii i dysleksji
- Praca z uczniem z autyzmem, zespołem Aspergera (ASD) w szkole
- Sala doświadczania świata - Terapia Snoezelen
- Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela
Rozwijanie kompetencji wychowawczych
Rozwój osobisty nauczyciela
- Szkolenie pudełkowe: Metoda Mindfulness – zredukuj swój stres
Szkolenia przedmiotowe
Szkolenia przedmiotowe są aktualizowane na bieżąco według działów tematycznych podanych na naszej stronie.
Szkolenia Rad pedagogicznych
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
- Elementy przedsiębiorczości w edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej
- Gry i zabawy integracyjne w przedszkolu
- Innowacje w szkole
- Jak praktycznie realizować podstawę programową w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
- Metoda Dobrego Startu
- Praca z dzieckiem z ADHD
- Sztuka mediacji i negocjacji w pracy nauczyciela przedszkola
Podnoszenie jakości i efektów kształcenia
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia
- Projektowanie arkusza organizacyjnego dla szkół kształcących w zawodach szkolnictwa branżowego
- Ocenianie wspierające rozwój ucznia - ocenianie kształtujące
- Rozwijanie aktywności matematycznej uczniów szkoły ponadpodstawowej
- Rozwijanie aktywności przyrodniczej uczniów szkoły ponadpodstawowej
- Tablica interaktywna, monitor dotykowy - narzędziem pracy nauczyciela
- Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole ponadpodstawowej
Uczniowie za specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Agresja i autoagresja dzieci niepełnosprawnych - praktyka i terapia
- Diagnoza pedagogiczna a formy i metody pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
- Praca z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera
- Uczeń z ADHD w klasie
- Współpraca z rodzicami - rodzice partnerami przedszkola
- Wymagania edukacyjne a dysfunkcje rozwojowe ucznia
Rozwijanie kompetencji wychowawczych
- Budowa podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego, planowanie przedmiotów zawodowych i programów nauczania
- Efektywna współpraca z rodzicami - budowanie partnerskich relacji
- Nauczyciel w sytuacjach trudnych
- Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne nauczyciela w obliczu edukacji zdalnej
- Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
- Jak radzić sobie z absencją uczniów
Profilaktyka i bezpieczeństwo ucznia w szkole
- Pierwsza pomoc przedlekarska
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - zindywidualizowane ścieżki kształcenia uczniów (IPET)
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole lub placówce oświatowej
- Szkolenie okresowe z zakresu BHP dla nauczycieli, pracowników administracyjno-biurowych
- Zapobieganie uzależnieniom i zachowaniom ryzykownym wśród uczniów
Szkolenia dla kadry kierowniczej
- Doradztwo zawodowo-edukacyjne w szkole
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówce oświatowej
- Promowanie szkoły branżowej w ramach bilateralnej współpracy szkoła-pracodawca
- Szkoła dobrze postrzegana, czyli inspirujące metody kreowania wizerunku placówki
- Zmiany w prawie oświatowym - awans zawodowy nauczyciela, ocena pracy, odpowiedzialność dyscyplinarna
Online
- Cyberprzemoc w społeczności szkolnej
- Nauczaj zdalnie - praca na platformie Zoom (poziom podstawowy)
- Neurodydaktyka - uczenie przyjazne mózgowi
- Odwrócona lekcja, strategia wyprzedzająca - rozwijanie cyfrowych kompetencji uczniów i nauczycieli
- Praca z uczniem z Całościowym Zaburzeniem Rozwoju (CZR) - autyzm, zespół Aspergera
- Wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych uczniów
- Wykorzystanie formularzy Google w praktyce szkolnej
Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji rozpoczął działalność w październiku 2008r. Uczestnikami kursów i szkoleń KIRE są nauczyciele z całej Polski, a nawet z zagranicy. Bardzo wielu naszych absolwentów to dziś dyrektorzy szkół/placówek na terenie Małopolski oraz innych województw. Programy szkoleń, warsztatów oraz kursów kwalifikacyjnych nasi eksperci starają się realizować w oparciu o indywidualne potrzeby oraz zgłaszane trudności, z jakimi borykają się nauczyciele.
Nasze Atuty:
- renoma KIRE w środowisku nauczycielskim
- wysokie wyniki ewaluacji
- najatrakcyjniejsza oferta edukacyjna
- możliwość konsultacji indywidualnych z prowadzącym
- pozytywne opinie absolwentów
- dogodne terminy realizacji zajęć
- dobra lokalizacja zajęć
- życzliwość i szacunek dla każdego słuchacza
Dbając o najwyższy poziom wszystkich form doskonalenia wprowadzamy i promujemy metody e-learningu i blended learningu, wykorzystujemy elementy coachingu, mentoringu i superwizji, zarówno w procesie doskonalenia zawodowego pracowników merytorycznych, jak i w czasie pracy z uczestnikami wszystkich form doskonalenia. Opracowujemy i publikujemy na naszej stronie internetowej bank „dobrych praktyk”, organizujemy zajęcia terenowe (np. w Puszczy Niepołomickiej, Dolinie Mnikowskiej, Ogrodzie Ingardena, Ogrodzie Botanicznym, organizujemy wycieczki fakultatywne np. do Wiednia, plenery malarskie, udział w filharmonicznych koncertach z cyklu "Ars Amanda", zwiedzanie Miasteczka Galicyjskiego, praca z symulatorami widzenia).
Wybrane metody stosowane na zajęciach:
- grywalizacja
- videotrening
- superwizja
- flipped Classroom
- brain-storming
- problem-based learning (PBL)
- activity-based learning (ABL)
- benchmarking
- metaplan
|
Metody w oparciu O nowoczesne technologie (TIK)
- e-Iearning
- blended learning
- gry edukacyjne
- Khan Academy
- BYOD
Pracujemy w oparciu o platformę Moodle - najpopularniejszy system do e-learningu wykorzystywany w polskich szkołach, uzupełniający proces dydaktyczny.
|
Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji stale rozbudowuje swoje zaplecze dydaktyczne, aby szkolić na nowoczesnym sprzęcie i oprogramowaniu. Rozbudzamy zainteresowania i podpowiadamy, jak wykorzystywać nowe technologie w szkolnictwie. Nasi uczestnicy mają do dyspozycji:
- 3 Mobilne Pracownie Komputerowe (łącznie 30 stanowisk z systemem Windows 10), z czego 10 stanowisk certyfikowanych do przeprowadzania zajęć i egzaminów ECDL
- Mobilną Pracownię Tabletową (łącznie 10 stanowisk z systemem Android 8.1)
|